niedziela, 21 września 2014

RIGMOR GUSTAFSSON otworzy Stockholm Jazz Festival 2014

O Rigmor zamierzałam napisać już od dawna, ale ponieważ dawno nie wydała nowej płyty, nie było odpowiedniej okazji. Teraz okazja jest za to powójna i powiedzenie "co się odwlecze to nie uciecze" sprawdziło się w praktyce.

Za 2,5 tygodnia, a dokładnie 10 października Rigmor otworzy Stockholm Jazz Festival na scenie w Kulturhuset. W tym roku piosenkarka wydała też nareszcie kolejny album, dziewiąty w kolekcji, zatytułowany "When you make me smile".


Jako jedna z niewielu szwedzkich piosenkarek jazzowych tworzy tylko i wyłącznie w języku angielskim, co ułatwia mi w wybraniu materiału do tego wpisu ;-) Sama komponuje muzykę i pisze teksty. W wywiadach zdradza, że jej natchnienie kulminuje niestety w momentach afektu, słabych chwil. Jak ma pomysł na piosenkę to nagrywa ją najpierw na telefon.

Rigmor Gustafsson to jedna z najbardziej znanych i nagradzanych szwedzkich wokalistek jazzowych. Jej styl jest klasyczny ale głos specyficzny. Według mnie ma coś z głosu dziecka, nie potrafie tego opisać ale coś w tym jest, specyficzny ton.

Podczas ślubu szwedzkiej następczyni tronu księżniczki Victorii z Danielem, Rigmor śpiewała jednak po szwedzku.


Posłuchaj nowej płyty na Spotify.


Mam nadzieję, że uda mi się jeszcze zdobyć bilety na ten koncert, głupio byłoby przegapić.



Brak komentarzy: